В цій статті ви дізнаєтесь про наступне:

  1. Як та куди потрібно звертатись, щоб зареєструвати право власності на земельну ділянку;

  2. Які необхідно подати документи, щоб зареєструвати право власності на земельну дліянку?

  3. Які терміни реєстрації земельної ділянки в реєстрі речових прав?

  4. Яка вартість (ціна) реєстрації права власності на земельну ділянку?

 

Як та куди потрібно звертатись, щоб зареєструвати право власності на земельну ділянку?

Щоб зареєструвати право власності чи інші права (оренду, сервітут, суперфіцій, емфітевзис тощо) на землю можна через центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), який приймає документи для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, або у нотаріуса.

Перед реєстрацією права власності на землю, переконайтесь, що ваша земельна ділянка сформована, відомості про неї внесено до Державного земельного кадастру та присвоєно кадастровий номер, як це зробити ви можете дізнатись ТУТ

 

Які необхідно подати документи, щоб зареєструвати право власності на земельну дліянку?


Щоб зареєструвати своє право на землю, зверніться до найближчого Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або до нотаріуса із таким пакетом документів:

  • витяг з Державного земельного кадастру (ДЗК);

  • копію та оригінал паспорту заявника;

  • копію та оригінал ідентифікаційного номеру;

  • підтвердження оплати адміністративного збору;

  • документ, що підтверджує право на звільнення від сплати адміністративного збору (у випадку його наявності).

  • документ – підстава виникнення права на ділянку (договір купівлі-продажу (дарування, міни і т.і.), рішення суду, свідоцтво на спадщину, тощо);

  • довіреність, якщо документи подаються представником (нотаріально засвідчена, якщо від фізичної особи);

  • оригінал та копію паспорту, ідентифікаційного номеру представника, якщо документи подаються представником.

Заява про реєстрацію права друкується держреєстратором або нотаріусом та підписується заявником на місці.

Важливо. Витяг з Державного земельного кадастру (ДЗК) не має потреби подавати у випадку, коли документи, які є підставою виникнення, переходу чи припинення права власності або інших прав, містять в собі інформацію про кадастровий номер.   

Які терміни реєстрації земельної ділянки в реєстрі речових прав?

Загальний термін розгляду поданих державному реєстратору документів складає 5 робочих днів . 
Зі спливом вказаного строку, за бажанням, можна буде отримати від державного реєстратора роздруківку з реєстру на бланку формату А4, проте без підпису та печатки держреєстратора.
За новими правилами ведення реєстру передбачається, що рішення держреєстратора розміщується на сайті Мінюсту та має таку ж юридичну силу, як і паперове підтвердження реєстрації права.
Закон надає можливість скоротити п’ятиденний строк до 2 днів, 24х та 2х годин, проте збір за реєстрацію збільшиться.

Після реєстрації права в Державному реєстрі речових прав, ви стаєте повноцінним власником та розпорядником своєї земельної ділянки. 

Яка вартість (ціна) реєстрації права власності на земельну ділянку?

За державну реєстрацію права власності справляється адміністративний збір , на сьогоднішній день 2022 рік – адміністративний збір стягується у розмірі 250 грн, якщо державна реєстрація права власності та інших речових прав (крім іпотеки) проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав.

   Якщо ж державну реєстрацію права власності, проведену у строки менші, ніж передбачені Законом , стягується адміністративний збір у розмірі:

  • 1 прожитковий мінімум для працездатних осіб (2 480,00 грн) –  2 робочі дні;

  • 2 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (4 960,00 грн) – 1 робочий день;

  • 5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (12 410,00 грн) –  2 години.