Як зареєструвати право власності на земельну ділянку?

Для того, щоб зареєструвати право власності чи інші речові права (оренда, сервітут, емфітевзис, суперфіцій) на земельну ділянку необхідно звернутись в місцевий центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), який приймає документи для держреєстрації речових прав на нерухоме майно, або до нотаріуса. Після реєстрації в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, виникає, змінюється чи припиняється відповідне право.

Процедура реєстрації права власності на земельну ділянку регулюється Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127, яка набрала чинності з 01.01.2016 р.

Перед реєстрацією права власності на землю, переконайтесь, що ваша земельна ділянка сформована, відомості про неї внесено до Державного земельного кадастру та присвоєно кадастровий номер.

Для підтвердження такої інформації необхідно отримати витяг із ДЗК.

Порядок реєстрації права власності на земельну ділянку

Крок 1. Необхідно звернутись до найближчого Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або до нотаріуса із необхідним пакетом документів:

витяг з Державного земельного кадастру (ДЗК);

копію та оригінал паспорту заявника;

копію та оригінал ідентифікаційного номеру;

підтвердження оплати адміністративного збору (0,1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, станом на 2018 р. – це 170 грн.);

документ – підстава виникнення права на ділянку (договір купівлі-продажу (дарування, міни і т.і.), рішення суду, свідоцтво на спадщину, тощо);

довіреність, якщо документи подаються представником (нотаріально засвідчена, якщо від фізичної особи);

оригінал та копію паспорту, ідентифікаційного номеру представника, якщо документи подаються представником.

Заява про реєстрацію права друкується держреєстратором або нотаріусом та підписується заявником на місці.

Примітка. Витяг із ДЗК не потрібно подавати у випадку, коли документи, які є підставою виникнення, переходу чи припинення права власності або інших прав, містять в собі інформацію про кадастровий номер.

Крок 2. Загальний термін розгляду державним реєстратором документів складає 5 робочих днів.

В результаті, можна буде отримати від державного реєстратора витяг з реєстру. Порядок передбачає, що рішення держреєстратора розміщується на сайті Мінюсту та має таку ж юридичну силу, як і паперове підтвердження реєстрації права.

Слід також зазначити, що Закон надає можливість скоротити п’ятиденний строк до 2 днів, 24х та 2х годин, проте збір за реєстрацію права в таких випадках буде значно більшим.

Після реєстрації права власності  в Державному реєстрі речових прав, ви станете повноправним власником земельної ділянки та в подальшому зможете розпорядитись нею за власним розсудом (в тому числі, продати, подарувати, обміняти, тощо).

Станом на 2018 рік, підтвердженням державної реєстрації права власності на земельну ділянку є витяг про проведену державну реєстрацію відповідних прав.

Крім того, ви маєте можливість отримати інформацію про будь-який об’єкт нерухомості в формі інформаційної довідки самостійно через Кабінет електронних сервісів Мінюсту.